تور بدروم
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

تور بدروم

و آثار دیدنی آن

ترکیه همیشه یکی از مهمترین مراکز تجمع توریست ها از سراسر جهان بوده است و دارای شهر های توریستی و زیبا به همراه ده ها جاذبه مختلف گردشگری است. یکی زا شهر هایی که امروز می خواهیم راجع به آن بیشتر برایتان صحبت کنیم بدروم می باشد. شهری که در استان موغله  و در جنوب غربی ترکیه واقع شده است.این شهر بندری در سواحل زیبای دریای اژه می باشد و دارای کراکز توریستی زیادی برای گردشگران و بازدید کنندگاان است.معماری غالبی که در این شهر به چشم می خورد از نوع مصری است و دارای زیبایی های منحصر به فرد خود می باشد.

این شهر یکی از قدیمی ترین شهر های جهان نیز می باشد و دارای تاریخی ۵۰۰۰ ساله است.در این شهر از چند تمدن مختلف نشانه های مختلفی به دست آمده است.قطعا تور بدروم شما می تواند با توجه به جاذبه های فوق العاده زیبایی که این شهر دارد توری به یاد ماندنی و مفرح باشد. شما می توانید در کوچه های قدیمی و تنگ شهر که در ان خانه های سفید رنگی قرار گرفته است به قدم زدن مشغول شوید و یا به ساحل رفته و در آب فوق العاده شفافد و تمیز دریای آن به شنا بپردازید.

تور بدروم

از نظر آب و هوایی بدروم را می توان اینگونه توصیف کرد که : دارای تابستان های گرم و نسبتا خشکی است و در عوض در زمستان ها هوایی متعدل و بارانی را می توان انتظار داشت.با هم به معرفی چند مورد از آثار باستانی و دیدنی بدروم می پردازیم :

اولین مکان موزه رو باز است که در ان آرامگاه یکی از پادشاهان کاریا در آن قرار گرفته است. سال های قبل و بر اثر زلزله اناطولی کلا این بنا ویران شد و تنها آثاری مخروبه از ان بر جای مانده است. تا قبل از تخریب بنا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان نیز معرفی شده بود.اما امروزه از این مکان به عنوان یک موزه کوچک استفاده میشود.در حفاری هایی که در قرن ۱۹ در این منطقه صورت گرفت بسیاری از آثار تاریخی ان توسط انگلیسی ها به موزه بریتانیا منتقل شد.

تور بدروم

یکی دیگر از مکان هایی که می تواند به تور بدروم شما رنگ و بوی خاصی بخشد تئاتر باستانی شهر است.موقعیت جغرافیایی این مکان مابین بدروم و تورگت بوده و این اواخر در حفاری هایی که انجام گرفت توانستند سن تئاتر را بیرون آورند و تا حدودی آنرا بازسازی نمودند . میزان ظرفیت این تئاتر  ۱۳۰۰۰ نفر بوده است.

بدروم شهری است که دارای یکی موزه زیر زمینی بسیار معروف می باشد. این موزه در نوع خود یکی از مهمترین موزه هیا جهان به شمار می آید. در سال های دور حدود ۱۹۶۰ در این بخش حفاری های انجام شده و همچنان این حفاری ها ادامه دارد.دیدن این موزه خالی از لطف نخواهد بود و برای شما آثاری دیدنی و قدیمی در ان قرار داده شده است.

یکی دیگر از مکان های دینی بدورم قلعه چیفیت است که در بخش جنوب غربی بدروم واقع شده و در ان آثار تمدن های مختلف را می توان یافت.

تور بدروم

 

اگر در شهر قدم بزینید  بسیاری از خانه های ان را مشاهده می کنید که هنوز در حالت سنتی و قدیمی می باشند و واقعا تماشایی هستند.. ما به وضوح معماری سنتی و قدیمی این شهر را می توانید از نزدیک ببینید.البته امروزه تمامی این خانه بر اسسا قانون تحت محافظت دولت هستند و به عنوان آثار ملی محسوب می شوند.تا انجا که توانسته اند سعی بر بازسازی خانه های فوق نیز نموده اند.

منطقه ای دیگر که به عنوان اثری تاریخی برای توریست ها و گردشگران جذاب است لاگینا نام دارد.این مکان از توابع یاتاغان بوده و با توجه به آثار کشف شده و حفاری هایی که در این بخش صورت گرفته مشخص شده است که روزی این مکان یکی از مهمترین مراکز کاریا بوده است.از این آثار در بدروم زیاد می توانید یافت کنید. مطمئن باشید که تور بدروم شما توری سراسر از هیجان و زیبایی و دیدن صحنه های ناب و تاریخی است.همین الان از این بخش نیز می توانید در مورد آژانس های مسافرتی که به ارائه خدمات گردشگری در مورد بدروم و ترکیه مشغول هستند  اطلاعات جامع و املی را به دست آورید.

 

تور پاتایا

را با ما تجربه کنید

کشور تایلند یکی از مکان هایی است که هر ساله از سراسر جهان تعداد زیادی توریست و گردشگر به سمت ان روانه می شوند.یکی از معروف ترین شهر های تایلند پاتایا نام دارد که به واسطه موقعیت خاص جغرافیای و جاذبه های فراوانی که دارد بسیار مشهور و توریست پذیر شده است.در ایران نیز همه ساله افراد زیادی با تور پاتایا راهی این شهر زیبا می شوند.فاصله این شهر تا پایتخت تایلند یعنی بانکوک در حدود ۱۶۵ کیلومتر است و از روش های مختلفی می توان به انجا سفر کرد. می توان از طریق آب و سفر دریای با کشتی و یا از طریق آسمان و سفر هوایی با هواپیما و یا از طریق زمین و با ماشین و یا راه آهن خود را به پاتایا رساند.از معروف ترین مکان های پاتایا سواحل بسیار زیبای آن است که در نوع خود بی نظیر هستند. در این سواحل شما انواع رستوران های درجه یک به همراه کلوپ های شبانه و انواع تفریحات آبی را می توانید مشاهده نمایید.تفریحاتی همچون موج سواری و قایق سواری و شنا و غواصی از جمله این موارد هستند.

تور پاتایا

از نطر آب و هوایی برای علاقه مندان به تور پاتایا باید گفت که این منطقه دارای آب و هوای خشک و بارانی بوده و تقریبا رد اکثر سال خورسید در آسمان پرتو افشانی می کند.تغییرات آب و هوایی در طول ماه های سال  بسیار زیاد و گاهی پیش بینی نشده است و ممکن است به دنبال هوایی گرم و طاقت فرسا ناگهان باران های سنگین نیز در پی داشته باشد.رد طول زمستان نیز همچنان هوا گرم و البته نسبت به تابستان از شدت آن کاسته می شودپاتایا شهری با یک میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت است که مساحتی در حدود ۲۲٫۲ کیلومتر مربع را در بر می گیرد.شاید مهمترین دلیل شهرت پاتایا را بتوان به دوران جنگ ویتنام ربط داد.زمانیکه سربازان آمریکایی برای رفع خستگی و تفریحات به سواحل پاتایا آمدند و از این رو این شهر  را به سایر جهانیان نیز معرفی کردند.

از معروف ترین و زیباترین سواحل پاتایا  ساحل جومتین است. این ساحل دارای آبی شفاف بوده و همین امر بر زیبایی ساحل افزوده است.مکان های فرهنگی این شهر اکثرا در همین ساحل قرار گرفته است.شما می توانید در سواحل جومتین ساعت های طولانی به گرفتن حمام آفتاب مشغول شوید و یا از مراکز خرید بسیار سیک و مدرن واقع در ساحل دیدن نمایید و همچنین خود را با غذاهای بسیار خوشمزه محلی این منطقه سیر نمایید.

انواع ورزش ها و تفریحات آبی نیز در این ساحل انجام می گردد و در رستوران های ان نیز انواع غذاهای بین المللی مانند غذاهای انگلیسی و یا فرانسوی و یا غذاهای ایتالیایی نیز یافت می شود.از دیگر جاذبه ها و دیدنی های این سواحل وجود تعداد زیادی دست فروش است که دارای کالاهایی با زرق و برق مختلف بوده وقطعا می توانند ساعتی شما را به خود مشغول سازند.تور پاتایا شما با دیدن این ساحل زیبا سراسر از هیجان و خاطراتی خوش خواهد شد.

تور پاتایا

اما بعد از این ساحل نوبت به معرفی جزیره مرجانی و بسیار زیبای پاتایا می رسد. این جزیره به دلیل وجود صخره های مرجانی و همچنین آب های شفافش و شن های سفید اطراف ساحل دارای شهرت است.جزیره فوق دارای جمعیتی در حدود ۱۰۰۰ نفر است و چند دهکده در آن سکونت دارند.مساحت این مکان دیدنی در حدود ۸ کیلومتر مربع است و جز جزایر خاموش تایلند محسوب می شود.وجود فضایی بسیار آرام و طبیعتی بکر و بی نظیر جزیره فوق را به بهشت گردشگران تبدیل کرده است.برای اینکه بتوانید خود را به این مکان برسانید باید از قایق های موتوری استفاده نمایید.

اگر روزی با تور پاتایا به این شهر سفر کردید حتما از پارک سنگ های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل ها نیز دیدن نمایید.وجود حیوانات بسیار نادر در این جزیره و همچنین دارا بودن طبیعتی بکر و همچنین وجود چشمه های آب معدنی باعث شده تا جذابیت های این جزیره بیشتر شود.فاصاله این پارک زیبا تا شهر در حدود ۹ کیلومتر از شهر بوده.در این پارک شما درختانی بسیار بزرگ و صخره های عظیم الجثه را خواهید یافت که چند صد سال قدمت دارند.از دیگر حیواناتی که می توایند رپارک بیابید عبارتند از  اواع کروکودیل و فیل  و گربه ماهی های بسیار غول پیکر.

در پاتایا دهکده ای به نام دهکده فیل ها وجود دارد و حتما باید از انجا دیدن نمایید و مگر می شود کسی به ترو پاتایا برود و به دیدن دهکده فیل ها نرود ؟ مگه میشه ؟ مگه داریم ؟ :-) این دهکده در واقع به نوعی درمانگاه فیل های بیمار و از کار افتاده محسوب می شود.فیل هایی که دیگر توان کار های سنگین در جنگل را ندارند و به نوعی به اینجا اورده می شوند تا از انها مراقبت شود.شما در این دهکده زیبا تفریحات مختلف آبی همچون غواصی و قایق سواری و… را می توانید براحتی انجام دهید.

اگر به دنبال بزرگترین آکواریوم جهان هستید نیاز نیست راه دور بروی بله در همین پاتایا آکواریوم بسیار مدرن و پیشرفته ای با نام دنیای زیر آب وجود دارد که بسیار حیرت انگیز و زیبا طراحی شده است.حتما باید  خودتان با چشمان خود اپدیدنی های این آکواریوم را ملاحضه نمایید  و با هیچ وصف و تعریغی نمی توان زیبایی های انجا را توصیف کرد.

آب و هوای پاتایا:
شهر پاتایا آب و هوای مناسب و معتدلی در تابستان داشته که شامل ماه نوامبر تا فوریه جزو فصل گرم سال بوده که معتدل و خوب است و از ماه مارچ تا مه فصل گرم با رطوبت است و از ماه ژوئن تا اکتبر بارانی و گرم است.
در همه ی فصول سال هوای مناسبی داشته ولی در زمستان همراه با سردی هوا شرجی میشود. اگر جزو گردشگران تور پاتایا به کشور تایلند سفر میکنید از لباس های خنک میتوانید استفاده کنید و در فصل زمستان کمی شبها هوا کمی خنک شده . از لباس هایی مانند شلوارک و تکپوش میتوان استفاده کرد اما در زمان بازدید از مکان های دیدنی و خیابان های شلوغ از لباس های پوشیده استفاده شود بهتر است.
شهر پاتایا در کشور تایلند واقع شده و به شهر ساحلی معروف است و مقصد گردشگران متنوع که به تایلند می آیند میتوانند نقشه این شهر را با ۱۴۹۸ کیلومتر واقع شده . یکی از شلوغ ترین فصل های سال که گردشگران و توریست های زیادی را با تور تایلند به خود جذب میکند زمان سال نو میلادی است که بسیاری برای دیدن و گردش به این شهر سفر میکنند.
جاذبه ی مهم این شهر ساحلی بودن آن است که در دهه ۶۰ به استراحتگاه ساحلی تبدیل و شناخته شد.با سواحل زیبای آن از جمله ساحل سنترال رود و پاتایا بیج که بسیار شلوغ هستند همچنین ساحل جامتین برای اقامت خانوادگی مناسب بوده از طریق نقشه میتوان به این منطقه سفر کرد.
زبان مردم پاتایا:
شهر پاتایای تایلند به زبان تایی صحبت میکنند.به صورتی که هر کلمه میتواند به ۵ آهنگ مختلف تلفظ میشود به صورت پایین، بالا، متوسط و صعودی و نزولی که با هر آهنگی در کلمه معنای آن تغییر کرده .در ترجمه کردن این زبان به لاتین با دقت نیست و از هیچ الگوی ثابتی پیروی نکرده و هر کلمه هم به روش های مختلف نوشته میشود .
زبان های دیگری به غیر از تایی وجود دارد که توسط مردم شمال شرقی به نام لائو رواج داشته همچنین در جنوب تایلند مسلمانان مالایایی به زبان مالایایی گویش میکنند . یادگیری زبان انگلیسی در مدارس این کشور اجباری بوده همینطور زبان چینی و ژاپنی رواج داشته .

مراکز تفریحی در پاتایا:
مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری در پاتایا برای مسافرانی که اقامت تور پاتایا را دارند وجود دارد که از جمله ی آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
قایقرانی : در کنار آبهای آرام شهر ساحلی پاتایا میتوان قایقرانی کرد . گردشگران تور پاتایا که به تایلند می آیند این تفریح هیجان انگیز را از دست نمیدهند و دارای محبوبیت زیادی است .

طناب بازی :
شهر پاتایا با در سال ۵ ملیون توریست خارجی و گردشگر را تشکیل داده که از نقاط گردشگری مهم تایلند حساب شده که در میان جنگلهای این شهر میتوان به طناب باز پرداخت و از طبیعت زیبا و فوق العاده آن لذت برد و هم به ورزش پرداخت .

تور پاتایا

اسکی روی آب :
از تفریحات پر هیجان و مهیج و مورد علاقه اسکی روی آب است که گردشگران تور پاتایا میتوانند با رفتن به دریاچه جومتین لحظات مفرحی را با تجهیزات بالا در این دریاچه تجربه کرد.
پارک آبی در پاتایا: این پارک آبی چندین جکوزی و سرسره ی آبی بزرگ دارد و در محیطی آرام و مناسبی برای توریست ها و مسافران تور پاتایا محسوب شده. امکاناتی که در این پارک آبی سرباز وجود دارد استخر دوگانه موج دار ، موج سواری، استخر گردابی، تیوپ سواری درون لوله، بومرنگ ، مسابقات، سقوط آزاد، استخر مخصوص کودکان و… نام برد.
این پارک آبی در در سال ۲۰۱۲ واقع شده که میتوان با مایوی اسلامی نیز وارد این پارک شد. این پارک آبی از جذابیت زیادی نسبت به کشورهای دیگر برخوردار است.

پارک آبی :
از مجموعه تفریحات زیادی برخوردار است که برج ساحلی این پارک آبی در ارتفاع۲۴۰ متری در این پارک قرار دارد و یک رستوران گردان نیزهست که میتوان با چشم انداز زیبایی با ارتفاع منظره ها را دید.
خانه های ویلایی مشاهده شده که به زیبایی این پارک افزود است و آنرا یکی از قطب های گردشگری تور پاتایا کرده و بازدید عمومی و تفریحی خانوادگی و توریستی به شمار آمده. این پارک آبی یکی از بهترین تفریحات پاتایا محسوب شده

فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند:
هر توریست و گردشگری به محض ورود به این کشور و هر یک از شهرهای آن با لبخند و ادای احترام از جانب مردم تایلند روبرو شده و بدون مقدمه به آن ها لبخند میزنند و طبیعت افراد این دیار بوده . اگر خوشحال باشند لبخند میزنند و حتی اگر بخواهند عذرخواهی هم کنند لبخند میزنند و به معانی مختلفی بوده.در خجالت زدگی یک نوع خنده و حتی در هنگام عصبانیت نیز لبخند میزنند تا از خشم خود بکاهند و هم اینکه به طرف مقابل حرف بدی را نزده باشند.

محبوبیت پادشاه تایلند در میان مردم:
این کشور دارای پادشاه است که در نزد مردمش با احترام خاصی تلقی شده و بالاترین مقام را داراست . سکه ها و اسکناس های تایلندی نقش پادشاهشان بر آن حک شده که با احترام زیادی از آن ها استفاده میکنند و حتی در نگهداری و تمیز ماندن آن و اینکه زیر پا نیفتد توجه زیادی دارند. و حتی در خیابان های و کشور تایلند اگر به یک مجسمه ادای احترام شود امری عادی است و مردم با دیدن مجسمه ها مکثی کوتاه میکنند و با احترام از کنار آن ها گذر میکنند.

زنان گردن دراز در پاتایا :
زنان شمال غربی تایلندی از سن ۵ سالگی حلقه هایی مسی را به گردن خود نصب میکنند و تا رسیدن به ۲۰ سالگی گردنی بلند دارند دیدن این زنان بسیار خیره کننده است و همگان را برای دیدن آن ها به این گوشه دنیا میکشاند .
با رفتن به این جنگل ها زنانی را میتوان دید که یک لوله برنجی ۲۰ سانتی را دور گردن خود دارند و گردشگران زیادی را برای دیدن آن ها با تور پاتایا به تایلند جذب کرده.

احترام به بودا در مقدسات :
برای دیدن معابد و مساجد پاتایا باید پوشش و لباسی مناسب داشت و برای وارد شدن نباید از لباس های باز استفاده کرد و قبل از اینکه وارد این معابد و مساجد شد باید کفش ها را درآورد و به هیچ عنوان نباید به این مجسمه ها دست زد و یا با پا به آن ها اشاره کرد زیرا یکی از توهین های بزرگ به مقدسات بودائی اشاره کردن به مجسمه ها با پا است . حتی در هنگام عکس گرفتن هم نباید به آن ها تکیه داد .گردشگران زیادی برای دیدن این معابد و مجسمه های بودائی به این معابد با اقامت در پاتایا میگیرند.زنان و مردان باید موهای خودرا با شال و کلاه بپوشانند.
مردم تایلند احترام زیادی برای حیوانات و فیل ها قائل هستند و از فیل به عنوان نماد پادشاه و مذهب و ملت قلمداد میکنند. و در تاریخ و افسانه های و تایلند اهمیت زیادی را در نقش دادن به این حیوانات میدهند. گردشگران تور پاتایا برای دیدن این فیل ها که در نزدیکی مردم زندگی میکند جذب میکند.
مردم تایلند بسیار مهمان نواز هستند و از رفتارهای تند دوری میکنند و بسیار صبور هستند. در هنگامی که میخواهند به معابد و جاهای مقدس بروند لباس مخصوص میپوشند و برای دیدن موزه ها و آثار باستانی بدون کفش وارد مشوند. همیمطور گردشگرانی که اقامت پاتایا برای دیدن این معابد و آثار باستانی دارند باید با پوشش مناسبی وارد شوند و از این مکان ها دیدن کنند.

گردشگران بسیاری برای دیدن جشن ها و رقص های تایلندی با تور پاتایا به این کشور سفر میکنند. در رقص و آثار تاریخی و نمایش تایلند از فرهنگ هندی ریشه پیدا کرده و دوران طلایی را در زمان پادشاهی آیوتایا به خود اختصاص داده.
در تایلند توهین به مقدسات بودایی آن ها مجازات در بر داشته حتی اگر توریست خارجی باشند. همینطور اشیاء با ارزش و همینطور کتاب را نباید روی زمین قرار داد و یا روی میز سر داد .
در این کشور به هر روزی از هفته یک رنگ را به عنوان نشانه میدهند و چون پادشاه تایلند در روز دوشنبه به دنیا امده از رنگ زرد برای این روز هفته نسبت داده شده و اینکه نشان سلطنتی را رنگ زرد میگویند که به نوعی حمایت ان ها از پادشاه خود را نشان کیدهد.

غذا در تایلند:
ترکیبی از غذاهای چین و هند است که به عنوان آمیزه ای از غذاهای این دوکشور به وجود آمده که یا آن را بخارپز میکنند و یا تفت میدهند. و از ادویه های زیادی از قبیل زنجبیل، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره سبز، تمر هندیف برگ لیمو استفاده شده.





:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: